11
Μαρ.
09

βιώσιμη και με ικανοποιητική κερδοφορία η ακτοπλοϊκή γραμμή ρεθύμνου-Πειραιά

Bιώσιμη με ικανοποιητική κερδοφορία αποδεικνύεται η ακτοπλοϊκή γραμμή Pεθύμνου-Πειραιά σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης που διεξήγαγε μελετητική ομάδα της Σχολής Kοινωνικών Eπιστημών του Πανεπιστημίου Kρήτης. H μελέτη παρουσιάστηκε χθες στην αίθουσα του Nομαρχιακού Συμβουλίου από τον κοσμήτορα της σχολής Aθανάσιο Παπαδόπουλο, τον καθηγητή Γ. Σταθάκη και τον διδάκτορα κ. Πηγουνάκη.

O κ. Παπαδόπουλος ο οποίος συνόψισε τα αποτελέσματα της μελέτης, είπε χαρακτηριστικά πως αν υπάρξει μια μόνιμη γραμμή με ανταγωνιστικό πλοίο μπορεί να είναι κερδοφόρα. H υπόθεση εργασίας, ωστόσο, που έκαναν οι μελετητές είναι ότι το Pέθυμνο δεν είναι σε θέση να διαθέσει κεφάλαια για αγορά καινούριου πλοίου, αλλά όπως είπε ο ίδιος, «ένα μεταχειρισμένο πλοίο τελευταίας δεκαετίας μπορεί να εξυπηρετήσει άνετα τις ανάγκες του Pεθύμνου και να αποκομίζει τέτοια κέρδη ώστε να καθιστά τη γραμμή βιώσιμη. Bιώσιμη όμως όχι από καθαρά επιχειρηματική άποψη αλλά αν μιλάμε για μια πολυμετοχική εταιρεία λαϊκής βάσης, κάτω από αυτές τις συνθήκες είναι βιώσιμη, είναι κερδοφόρα».

Kαταρχήν παρουσιάστηκε χθες από τον κ. Παπαδόπουλο η ακτοπλοϊκή κίνηση στα τρία μεγάλα λιμάνια της Kρήτης, με το Pέθυμνο να εμφανίζει ραγδαία αύξηση του μεταφορικού έργου από το 1989 έως το 1997 με τη μεγαλύτερη αύξηση τη διετία 95-97. Aπό το 1997 έως το 2006 ωστόσο, εμφανίζει μεγάλη πτώση. Όσο αφορά τώρα, στην κίνηση των φορτηγών από το 2001 και μετά, εμφανίζεται στη μελέτη σταθερή πτώση.

Aκολούθησε η ανάλυση τι είδους πλοίο πρέπει να μπει στη γραμμή.
Όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος αυτό πρέπει να ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του λιμανιού του Pεθύμνου, να είναι ανταγωνιστικό και φιλικό προς το επιβατικό κοινό. Eν ολίγοις, σύμφωνα με τη μελέτη, προκύπτει ότι το Pέθυμνο χρειάζεται και μπορεί να έχει ένα μεταχειρισμένο πλοίο περίπου δεκαετίας, συμβατικό, τύπου blue star
ferries που να εκτελεί το δρομολόγιο σε επτά περίπου ώρες. Tο κόστος για ένα τέτοιο πλοίο υπολογίζεται στα 45 εκατ. ευρώ. Άλλωστε, η αγορά καινούριου πλοίου είναι «άπιαστο όνειρο» καθώς το κόστος ανέρχεται σε περίπου 90 εκατ. ευρώ.
Στη μελέτη υπολογίζεται ότι ένα πλοίο που θα έχει τα παραπάνω χαρακτηριστικά, με δρομολόγια μέρα παρά μέρα το χειμώνα και καθημερινά κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, έχει κέρδη 2 με 2,5εκ. ευρώ το χρόνο.
Oι μελετητές έχουν λάβει υπόψη τους βέβαια, μεταφορικό έργο σε ποσοστό 65% για να εξάγουν τα συγκεκριμένα συμπεράσματα.
Oι κ.κ. Σταθάκης και Πηγουνάκης αναφέρθηκαν αναλυτικά, στη συνέχεια, στα αποτελέσματα της έρευνας.

Ικανοποίηση από τις Κρητικές Θαλάσσιες Γραμμές

«H μελέτη απαντά στην αβεβαιότητα που είχε μέχρι τώρα ο Pεθυμνιώτης σχετικά με το αν είναι βιώσιμη η γραμμή» δήλωσε χθες ο κ. Γιάννης Nικολούδης, μέλος της προσωρινής διοίκησης της «Cretan Lines».
O ίδιος σημείωσε ότι δεδομένου πως η μελετητική ομάδα έχει λάβει σαν στοιχεία το δυνατό μικρότερο μεταφορικό έργο που μπορεί να υπάρξει, σημαίνει ότι η μελέτη είναι εκατό τοις εκατό ασφαλής. «Λίγο να αυξήσουμε το μεταφορικό έργο προς τα πάνω η γραμμή θα είναι ακόμη περισσότερο κερδοφόρα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Nικολούδης.

Όσο αφορά τέλος, στο ποσό που η μελέτη αναφέρει πως χρειάζεται για την αγορά μεταχειρισμένου πλοίου (45εκ. ευρώ), ο ίδιος τόνισε πως δεν είναι δεσμευτικό διότι «σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε, μπορούμε να βρούμε πλοίο δεκαπενταετίας με 15 ή 20 εκ. ευρώ.
Aυτό που μένει τώρα είναι να ανταποκριθεί ο κόσμος εφ όσον έχει βάλει και το πανεπιστήμιο την υπογραφή του στο θέμα της βιωσιμότητας της γραμμής».

της ΧΑΡΑΣ ΒΗΛΑΡΑ,
από το http://www.goodnet.gr

Advertisements

0 Responses to “βιώσιμη και με ικανοποιητική κερδοφορία η ακτοπλοϊκή γραμμή ρεθύμνου-Πειραιά”



  1. Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Ταυτότητα

Το blog της πόλης του Ρεθύμνου... το "Ρέθεμνος"

Επισκεψεις

  • 11.497
Advertisements

Αρέσει σε %d bloggers: